Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου



Στις 2 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – IBBY) to 1966, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα. Κάθε χρόνο γιορτάζουμε αυτή την ημέρα στο σχολείο με αφηγήσεις παραμυθιών και δράσεις για να τονίσουμε την αξία του στους μικρούς μας μαθητές. Έχοντας ως στόχο τη φιλαναγνωσία, τη δημιουργική γραφή και το θεατρικό παιχνίδι, επιλέξαμε τις παρακάτω ιδέες – δραστηριότητες για να περάσετε δημιουργικά το χρόνο σας στο σπίτι.  
1η Δραστηριότητα: Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ» (https://www.youtube.com/watch?v=HGAmyrAaSKA). Πρόκειται για μία ταινία που πραγματεύεται τη σχέση ανθρώπου και βιβλίου. Το βιβλίο ζωντανεύει με τη δύναμη του ανθρώπου, τη δύναμη της φαντασίας. Αφού παρακολουθήσετε την ταινία, μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά και να τους κάνετε σχετικές ερωτήσεις. (Προφορική επικοινωνία).  
2η Δραστηριότητα: Έκθεση Παιδικού Βιβλίου. Σ’ αυτή τη δραστηριότητα, μπορούν τα παιδιά να διαλέξουν 5 αγαπημένα τους βιβλία, να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν τη δική τους αφίσα, να βρουν τον τίτλο για την έκθεση και τέλος, να την παρουσιάσουν. (Έκφραση και δημιουργία – Γραφή) 
3η Δραστηριότητα: Τα παιδιά διαλέγουν το αγαπημένο τους παραμύθι και δημιουργούν τον ήρωα του παραμυθιού, με την τεχνική του κολλάζ ή χρησιμοποιώντας πλαστελίνη ή οποιοδήποτε ανακυκλώσιμο υλικό (ή με όποια άλλη ιδέα έχει το παιδί) (Έκφραση και δημιουργία).
4η Δραστηριότητα: Δημιουργία του δικού τους βιβλίου. Το παιδί αφηγείται ένα φανταστικό παραμύθι, οι γονείς καταγράφουν τα λόγια του παιδιού και στη συνέχεια, το παιδί εικονογραφεί το βιβλίο. Τέλος, το παιδί γράφει τον τίτλο του φανταστικού βιβλίου και το όνομά του. (Έκφραση και δημιουργία – Γραφή)
5η Δραστηριότητα: Παραμυθοσαλάτα. Αφηγούμαστε 2-3 γνωστά παραμύθια στα παιδιά και τους ζητάμε να δημιουργήσουν τη δική τους φανταστική ιστορία μπερδεύοντας τους ήρωες και την πλοκή. Πχ. Τα 7 μικρά κατσικάκια πήγαν στη γιαγιά τους, η οποία ήταν άρρωστη. Για να μη χαθούν έριχναν στο δρόμο μικρά πετραδάκια, κλπ. (Προφορική επικοινωνία) 
6η Δραστηριότητα: Κουκλοθέατρο. Τα παιδιά διαλέγουν το αγαπημένο τους παραμύθι, κατασκευάζουν τους ήρωες του παραμυθιού με απλά υλικά (γλωσσοπίεστρα και κόλλες Α4) και παίζουν κουκλοθέατρο.

Καλή διασκέδαση!