Οι εκπαιδευτικοί του τμήματος ένταξης και της παράλληλης στήριξης:
Αρχοντή Βίκυ, Μαργαριτίδη Δήμητρα, Πατουκά Ελένη, Πυλωρίδης Βενιαμίν
Βασικές
προϋποθέσεις:
Ø Να
τηρήσετε ένα σταθερό καθημερινό πρόγραμμα στην οικογενειακή ζωή
o
(σταθερές ώρες φαγητού, ύπνου και παιχνιδιού)
Ø
Βάλτε σταθερά όρια σχετικά με τη διαχείριση του
χρόνου, με αυτό τον τρόπο δείχνετε στο παιδί ότι κάθε δραστηριότητα αρχίζει και
τελειώνει στη ώρα της.
Ø
Ενθαρρύνετέ τα στην προσπάθειά τους και να τα
επιβραβεύετε πάντα άσχετα με το αποτέλεσμα.
Επικοινωνία και κοινωνικές δεξιότητες:
Ø Ενθαρρύνετε
το παιδί να έχει αυτόνομη δράση και να παίρνει πρωτοβουλίες ανάλογα με την ηλικία του , να θυμάστε ότι κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς και χρειάζεται
το δικό του χρόνο
Ø Αφήστε το
παιδί να είναι υπεύθυνο να ντύνεται μόνο του, να τρώει μόνο του, να τακτοποιεί
τα πράγματα του.
Ø Αφήστε το
παιδί να συμμετέχει σε οικιακές εργασίες
να μοιράζει κουτάλια, χαρτοπετσέτες, να στρώνει τραπεζομάντηλο…κλπ. Με
αυτόν τον τρόπο περνάτε περισσότερο χρόνο μαζί του και το βοηθάτε να μάθει να
ακολουθεί οδηγίες και επιπλέον του προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για να μετρά
αντικείμενα, να αντιστοιχεί, να ταξινομεί...κλπ
Ø Μειώστε
την ώρα που είναι το παιδί μπροστά στην τηλεόραση και τον υπολογιστή γιατί:
Ø Απομονώνεται
και δεν υπάρχει αλληλεπίδραση .
Ø Όταν
βλέπει το παιδί τηλεόραση καλό θα ήταν να βλέπετε και εσείς μαζί του. Ωστόσο
καλό θα ήταν να παρακολουθεί ταινίες που θα έχετε επιλέξει κατάλληλες για την
ηλικία του και την συναισθηματική του κατάσταση. Όπου παράλληλα μπορείτε να δημιουργείτε διαλόγους
μαζί με το παιδί για αυτά που είδε και να συζητήσετε για τυχόν απορίες που
είχε.
Ø Παίξτε
μαζί του επιτραπέζια παιχνίδια γιατί το βοηθούν να μάθει να υπακούει σε
κανόνες, να περιμένει τη σειρά του αλλά και να την διεκδικεί.
Ø Εξασκήστε
την ικανότητα του να ακολουθεί ομαδικές αλλά και ατομικές οδηγίες.
Ø Καλλιεργήστε
την ικανότητα του να ολοκληρώνει την εργασία που έχει αρχίσει.
Ø Διαβάστε
του παραμύθι και απλές ιστορίες και παροτρύνετε το να τα ξανααφηγηθεί μόνο του.
Ø Όταν
μιλάτε μαζί του δώστε του χρόνο για να σας απαντήσει
Ø Μέσα από
το παιχνίδι παροτρύνεται το παιδί σας να
περιγράψει αντικείμενα, ζώα, κ.α.
Ø Ταξινομήστε
μαζί του αντικείμενα με βάση το χρώμα , το σχήμα, το μέγεθος…
Ø Διαβάστε
μαζί παραμύθια και συζητήστε τα μαζί του.
Ø Ενθαρρύνετε
το να ζωγραφίσει μια εικόνα και ζητήστε το να σας περιγράψει τι ζωγράφισε,
δώστε οδηγίες να προσθέσει στοιχεία που
λείπουν.
Ø Οι γονείς
μπορούν να συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της σχολικής ετοιμότητας
του παιδιού τους.
Ø Το πρώτο μέλημα τους πρέπει να είναι να
ανάπτυξη το παιδί βασικές
επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες
και η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας.
Ø
Και να
μην ξεχνάμε ότι η μάθηση σε αυτή την ηλία γίνεται μέσα από το παιχνίδι.
Καλή συνέχεια!!!